➤ TAKÉ SI VYBÍRÁTE VÍNO PODLE ETIKETY?

Etiketa je při nákupu vína je první věcí, kterou člověk vidí - pro sedm z deseti Francouzů hraje právě etiketa na láhvi vína zásadní roli při rozhodování o koupi - takový je výsledek průzkumu společnosti OpinionWay pro Vignerons Indépendants de France z prosince 2023.

Průzkum byl realizován v rámci 45. ročníku vinařského veletrhu Salon des Vignerons Indépendants, který se konal od 30. listopadu do 3. prosince 2023 v Parc des Expositions, Porte de Versailles v Paříži. Podle tohoto průzkumu přisuzuje 69 % Francouzů při nákupu vína hlavní roli etiketě. Zajímavé přitom je, že tento trend je mezigenerační: 73 % osob ve věku 25-34 let a 69 % osob starších 65 let uvedlo, že etiketa hraje důležitou roli. Studie také odhalila, že 77 % pravidelných spotřebitelů věnuje pozornost vzhledu láhve,  u příležitostných spotřebitelů je to 72% a pro ty, jež víno nekonzumují, označilo etiketu za důležitou  52 % spotřebitelů.

Mladé lidi více přitahují originální etikety

Zejména mladší spotřebitele  více přitahují etikety, které se vymykají tradičnímu stylu  - s vtipnými názvy nebo originálními kresbami. Podle tohoto průzkumu  63 % osob ve věku 18-24 let uvádí, že oceňují "moderní" etikety, zatímco u spotřebitelů, starších 65 let je to pouze 25 %. Avšak více než 85 % dotázaných spotřebitelů uvedlo, že střízlivé etikety je mnohem více motivují ke koupi než etikety extravagantní (12 %).

Název vinice nebo vinaře zůstává pro spotřebitele tradičním vodítkem. Pro dva ze tří Francouzů zůstává nejdůležitější informací na etiketě odkaz na vinařství (75 %) nebo na  vinaře (47 %) - to dokazuje oblíbenost tradičního francouzského modelu, který se stal standardem pro vinaře, kteří jsou sdružení v uskupení  Vignerons Indépendants de France.

A jaký je Váš názor? Necháte se také unést výtvarným zpracováním etikety a dáte přednost vínu, u kterého Vás zaujme právě etiketa? A kterému vínu v našem eshopu dáte přednost?

Zdroj: La Revue du Vin France

 

 

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz